Strona Główna | rezerwacje@lookoftravel.pl |  www.Lookoftravel.pl
Włochy Val di Sole "Hotel *** LA NORIA" Włochy Wczasy samolotem
 
miejscowość:
Val di Sole - Commezzadura
kraj:
Włochy Narty
region:
Val di Sole
zakwaterowanie:
Hotel narty we Włoszech
dojazd:
Samolot 
wyżywienie:
HB
termin wyjazdu:
11.01.20 - 18.01.20
cena za osobę:
626.00 EUR 591 EUR
Terminy i ceny:
trasy narciarskie Włochy

Dziecko do lat 8:
458 EUR
Typ wyjazdu:
Hotele 3 gwiazdkowe, Wczasy w Górach, Wyjazdy Narciarskie, Karnet w Cenie, Narty 2019, Wczasy Zimowe 2019
Cena zawiera:

7 noclegów * 7 x śniadania i obiadokolacje * opiekę rezydenta na telefon * Pakiet Podstawowy / ubezpieczenie Signal Iduna / KL 12 000 EUR w tym koszty ratownictwa 6 000 EUR, NNW 10 000 PLN, Bagaż 800 PLN, obejmuje amatorskie uprawianie sportów zimowych, następstwa chorób przewlekłych, ubezpieczenie OC narciarza 10 000 EUR i ubezpieczenie sprzętu sportowego SS 2 000 PLN * transport do hotelu wg wybranej oferty (dotyczy oferty samolotowej i autokarowej) * w opcji samolotowej - przewóz bagażu (bagaż podręczny do 10 kg w max rozmiarach: 40x30x20cm; bagaż rejestrowany do 20 kg -1 sztuka w max. rozmiarach 149 x 119 x 171 cm; 1 para nart z kijkami lub snowboard spakowane w pokrowcu, buty narciarskie/ snowboardowe spakowane w bagażu rejestrowanym lub podręcznym) * transfer lotnisko-hotel-lotnisko * Turystyczny Fundusz Gwarancyjny * karnet w oznaczonych terminach * podatek VAT.
Usługi transportowe, w tym transferowe, będą świadczone w grupie.
Płatne dodatkowo:
napojów do obiadokolacji 
Dodatkowe informacje:
wylot z: Warszawa (zależnie od terminu)
Uwagi:
Cena za 1 osobę w pokoju: 2 os.
OPIS OFERTY - Włochy Narty - narciarskie wyjazdy i oferty na narty do Włoch
ośrodki narciarskie Włochy

Jednym zdaniem

Klimatyczny hotel, korzystna cena oraz możliwość jazdy na stokach regionu Val di Sole to silne atuty tego obiektu.

Położenie

hotel położony w  miejscowośći Comezzadura, ok. 450 m od stoków. Przystanek skibusa (gratis) znajduje się naprzeciw budynku. Rozkład skibusów  http://www.valdisole.net/en/Ski-Bus/

Hotel

zadbany, 3-gwiazdkowy hotel, polecany przede wszystkim osobom lubiącym małe, rodzinne obiekty. Oficjalna kategoria ***. 

Pokoje

hotel posiada 13 przestronnych pokoi typu standard 2-,3-, 4-osobowe (łóżko piętrowe lub łóżka pojedyncze), w każdym znajduje się łazienka z prysznicem i WC, suszarka do włosów, telefon, TV, sejf, Wi-Fi (gratis).

Istnieje możliwość udostępnienia usługi dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Dokładne informacje na temat możliwości dostosowania usługi do konkretnych potrzeb podróżnego udzielone będą na jego wniosek.

Do dyspozycji

 bar, ogrzewana narciarnia, parking (ilośc miejsc ograniczona), Wi-Fi. 

Po nartach

w Commezzadurze znajduje się dyskoteka, sklepy, pizzerie.

Kuchnia

śniadania – bufet szwedzki, obiadokolacje 2-daniowe; bufet sałatkowy, pierwsze i drugie danie (wybór spośród minimum dwóch wariantów), deser.

Program narciarski

ze względu na położenie hotelu w pobliżu wyciągów Marillevy-Folgaridy mają Państwo do wyboru karnet 6 x Skiarea Campiglio Dolomiti di Brenta (szusowanie bez ograniczeń na stokach Marillevy-Folgaridy połączonych z Madonna di Campiglio i Pinzolo), 6 x Marilleva -Folgarida lub 6 x Superskirama.

Karnety Skiarea Campiglio Dolomiti Brenta oraz karnety Marilleva/Folgarida w specjalnie zniżkowej cenie dla naszych Klientów do zakupu nawet na 7 dni przed rozpoczęciem wyjazdu. Oszczędzasz ok. 25 euro/os. na karnecie!.

Ramowy program imprezy

Ramowy program imprez samolotowych: 

Program klasyczny 7-noclegowy : Dzień 1: odprawa na lotnisku na 2 godz. przed wylotem. Przylot, transfer do hotelu (od 2,5h do 4,5h), zakwaterowanie, obiadokolacja (w przypadku późnego przyjazdu do hotelu (po godz.21.00) klienci otrzymują tzw. kolację na zimno. Dzień 2-7: białe szaleństwo. Dzień 8: śniadanie, wykwaterowanie, transfer na lotnisko, wylot do Polski. Sprawdź rozkład lotów.

Ramowy program imprez autokarowych:

Program klasyczny 7-noclegowy: Dzień 1: wyjazd zgodnie z rozkładem jazdy, przejazd przez Czechy i Austrię. Dzień 2: przyjazd do Włoch, zakwaterowanie, obiadokolacja. Dzień 3-8: białe szaleństwo. Dzień 9: śniadanie, wykwaterowanie, wyjazd do Polski, przejazd przez Włochy i Austrię. Dzień 10: przejazd przez Czechy, przyjazd do Polski w godzinach wczesno-porannych.

Ramowy program imprez z dojazdem własnym:

Program klasyczny 7-noclegowy: Dzień 1: przyjazd, zakwaterowanie od godz. 14:00, obiadokolacja. Dzień 2-7: białe szaleństwo. Dzień 8: śniadanie, wykwaterowanie do godz. 10:00.

Cena zawiera

7 noclegów * 7 x śniadania i obiadokolacje * opiekę rezydenta na telefon * ubezpieczenie KL, NNW i bagaż, które obejmuje także amatorskie uprawianie sportów zimowych i następstwa chorób przewlekłych, oraz ubezpieczenie OC narciarza (więcej szczegółów) * transport do hotelu wg wybranej oferty (dotyczy oferty samolotowej i autokarowej) * w opcji samolotowej - przewóz bagażu (bagaż podręczny do 10 kg w max rozmiarach: 40x30x20cm; bagaż rejestrowany do 20 kg -1 sztuka w max. rozmiarach 149 x 119 x 171 cm; 1 para nart z kijkami lub snowboard spakowane w pokrowcu, buty narciarskie/ snowboardowe spakowane w bagażu rejestrowanym lub podręcznym) * transfer lotnisko-hotel-lotnisko * Turystyczny Fundusz Gwarancyjny * karnet w oznaczonych terminach * podatek VAT.

Usługi transportowe, w tym transferowe, będą świadczone w grupie.

Cena nie zawiera

napojów do obiadokolacji 

Dopłaty opcjonalne

ubezpieczenie rozszerzone (koszty leczenia 30 000 EUR) * karnet poza oznaczonymi terminami

Dodatkowe opłaty i inne koszty

Dodatkowym kosztem, który każdy uczestnik zobowiązany jest ponieść na miejscu jest lokalna opłata klimatyczna, ustalana przez lokalne władze administracyjne w wysokości 1,5 EUR/os/dzień dla osób powyżej 14 roku życia. 

Uwaga

Karnety Skiarea Campiglio Dolomiti Brenta oraz karnety Marilleva/Folgarida w specjalnie zniżkowej cenie dla naszych Klientów.
Oszczędzasz ok. 25 euro/os. na karnecie!.

Możliwość zakupu karnetu  do maksymalnie 7 dni przed wyjazdem!

Karnet Marilleva/Folgarida  obejmuje szusowanie na połączonych stokach Marillevy/Folgaridy.

Karnet Skiarea Campiglio Dolomiti di Brenta  obejmuje szusowanie na połączonych stokach Marilleva/Folgarida/Madonna di Campiglio/Pinzolo. 

Karnet Superskirama  obejmuje szusowanie na wszystkich stokach regionu Val di Sole, Tonale, Ponte di Legno, Pejo oraz Monte Bondone, Folgaria, Paganella.

Miejsca odbioru karnetów narciarskich  - Odbiór karnetów na podstawie voucherów , wysyłanych do klientów  drogą elektroniczną  na 7 dni przed rozpoczęciem imprezy. Voucher należy okazać w kasie skipassowej Commezzdura/Daolasa. Aby otrzymać karnet należy uiścić kaucję za key card w wysokości 5 EUR. Po wykorzystaniu karnetu, prosimy go zwrócić w dowolnej kasie skipasowej i odebrać kaucję.

 Instrukcja dla Ubezpieczonych:

W sytuacji wystąpienia szkody/wypadku - proszę zapoznać się z Instrukcją dla Ubezpieczonych - wejdź i przeczytaj

Karta Ubezpieczeniowa: 
Posiadacz niniejszej karty jest objęty ochroną ubezpieczeniową przez SIGNAL IDUNA Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. - 
Niniejsza karta jest ważna tylko z polisą ubezpieczeniową, będącą w posiadaniu organizatora turystyki

Najważniejsze cechy hotelu

450 m od wyciągów
Niska cena
Klimatyczny hotel

Karnet w cenie

w terminie 07.12-14.12; 14.12-21.12, 28.03-04.04. zawarty jest 6 dniowy karnet  Superskirama.

Uwaga

Do karnetu 6 dniowego nie potrzeba zdjęć.
Do każdego karnetu obligatoryjna kaucja za key kard 5 Eur. Klient płaci na miejscu przy odbiorze karnetu.

Kamery

Val di Sole [kliknij]

Adamello Ski (Tonale/Ponte di Legno/Temu) [klliknij]

 

Ogólny opis regionu

Val di Sole – zna z nazwy każdy narciarz w Polsce. Dzięki trzem wielkim inwestycjom: gondoli łączącej Madonnę di Campiglio z Pinzolo, połączeniu Marillevy z Comezzadurą oraz połączeniu Tonale z położonymi wiele niżej stacjami, topografia Val di Sole jest całkiem odmienna od tej sprzed lat. Pierwszy system wyciągów i w pełni połączonych tras obejmuje większość doliny Sole (Folgarida i Marilleva) a także Madonnę di Campiglio i Pinzolo. Nie ma znaczenia, w którym miejscu tego rozległego obszaru rozpoczniemy szusowanie, ważny natomiast jest wybór odpowiedniego karnetu. Najciekawszą opcją wydaje się zakup skipassu Skiarea, który pozwala w pełni korzystać z opisanych wyżej ośrodków. Opcja „całkiem bez ograniczeń” to karnet Superskirama, dzięki któremu możemy jeździć także w Tonale (Adamello Ski), Pejo i kilku innych mniejszych stacjach.

Mapy

Val di Sole [kliknij]

Adamello Ski (Tonale/ponte di Legno/Temu) [klliknij]

Stacje narciarskie

MARILLEVA-FOLGARIDA

Nowoczesna stacja narciarska, powstała z połączenia dwóch odrębnych niegdyś ośrodków. Z dołu doliny (Marilleva 900) kursuje gondola, można także podjechać autem do wyżej położonych stacji Marilleva 1400 i Folgarida 1300 i 1400. Powyżej dominują wyciągi krzesełkowe, które docierają na trzy położone obok siebie szczyty (2092-2179 m n.p.m.). W nadchodzącym sezonie zimowym 2019/2020 planowane jest otwarcie zmodernizowanej kolejki krzesełkowej nr 23 do Monte Spolverino, obecny 2-osobowy wyciag zostanie zastąpiony nową 6-osobową kolejką krzesełkową. Renowację przejdzie też nartostrada Malghet Aut nr 18 (połączonej trasy narciarskiej do Folgaridy), która zostanie wyposażona w system śnieżny, aby zapewnić lepsze warunki narciarskie przez cały sezon. 


Zasadniczo większość stoków opada w stronę Val di Sole, ale istnieje także zjazd (i wyjazd) w kierunku przeciwnym – do Madonny di Campiglio i Pinzolo. Dzięki temu połączeniu tworzy się ogromny ośrodek narciarski ze 150 km tras. Mapa: KLIK

ogółem 62 km tras (bez Madonny di Campiglio)

Przepustowość wyciągów: 32 400 os./godz.

 Wyciągi

gondole i koleje linowe: 7
wyciągi krzesełkowe: 14
orczyki: 5

Trasy

13% trudnych
49% średnich
38% łatwych


SKIAREA MADONNA DI CAMPIGLIO – PINZOLO 

Madonna di Campiglio to jedna z najsłynniejszych stacji narciarskich w Alpach. Wyciągi i trasy położone są na zboczach Masywu Brenta, a po drugiej stronie doliny na zboczach Masywu Presanella. W najniższym punkcie doliny obydwa systemy tras łączą się ruchomą taśmą dzięki czemu można przemieszczać się pomiędzy nimi. Najdłuższy przejazd (z Groste do Madonny) to niemal 8 km (licząc niemal płaską końcówkę). Strona wschodnia: w Masywie Brenta, (szczyt Grosste – ok. 2500 m n.p.m.): trasy dłuższe i wyżej położone (różnica wzniesień ok. 900 m). Większość tras łagodnych i szerokich. Strona zachodnia: Masyw Pressanella (szczyty Paradalago – 5 Laghi): trasy o większym stopniu trudności. Ta część stacji narciarskiej połączona jest wyciągiem z obszarem Val di Sole (Folgarida). Z kolei Pinzolo to stacja narciarska usytuowana pod szczytem Cima Tossa w Masywie Brenta połączona z Madonną di Campiglio nową panoramiczną gondolą Pinzolo Campiglio Express. Najwyższy szczyt stacji to Dos del Sabion na wysokości 2100 m n.p.m. Różnica wzniesień jest znacznie większa niż w przypadku Madonny di Campiglio. Zjazd z góry na sam dół to ponad 8 km (pół na pół trasa czerwona i niebieska). W górnej części terenów narciarskich znajdują się wyłącznie trasy czerwone, w większości szerokie i znakomicie przygotowane. 2 trasy czarne dla prawdziwych ekspertów. Mapa: KLIK

ogółem 90 km tras (150 km wraz z Marillevą i Folgaridą), przepustowość wyciągów: 56 400 os./godz.

Wyciągi 
gondole i koleje linowe: 10
wyciągi krzesełkowe: 20
orczyki: 1.

Trasy 
15% trudnych
47% średnich
38% łatwych


TONALE – PONTE DI LEGNO – TEMU (ADAMELLO SKI)

To rozległy ośrodek narciarski, położony na przełęczy będącej zachodnią granicą doliny Val di Sole. Ośrodek podzielony jest na dwie części. Stoki na północ od Tonale (szczyt Monte Tonale 2694 m n.p.m.) są rozleglejsze, położone na pozbawionych lasu zboczach, szerokie i obsługiwane przez wyciągi krzesełkowe. Po południowej stronie przełęczy gondola wywozi narciarzy na Passo Paradiso, zaś powyżej, na lodowcu pod szczytem Cima Pressena (3069 m n.p.m.), funkcjonuje wyciąg krzesełkowy i orczyki. Atrakcją jest trudny zjazd z samego szczytu do przełęczy Tonale (6200 m). Kilka lat temu oddano do użytku wyciąg łączący Tonale z leżącym w kolejnej dolinie ośrodkiem Ponte di Legno/Temu, co zwiększyło liczbę dostępnych tu tras o 19 km. Mapa: KLIK

ogółem 100 km tras

Przepustowość wyciągów: 44 000 os./godz.

 Wyciągi

gondole i koleje linowe: 4
wyciągi krzesełkowe: 19
orczyki: 3

wyciąg taśmowy/carpet 2

 Trasy

15% trudnych
70% średnich
15% łatwych

 sztuczne naśnieżanie: 100% tras


PEJO

Stacja narciarska położona w sercu Parku Narodowego Stelvio, w pobliżu alpejskich olbrzymów: Monte Cavedale 3769 m n.p.m. i Órtles 3905 m n.p.m. Wyciągi wywożą narciarzy na wysokość 2300 m n.p.m. dzięki czemu długo utrzymują się tutaj dobre warunki narciarskie. Długie i szerokie stoki, dedykowane głównie rodzinom z dziećmi, rozciągają się na zboczach góry Vioz i schodzą aż do miasteczka. Nie zapomniano także o wytrawnych narciarzach, którzy sprawdzić się mogą na dwóch czarnych trasach, a chętnym lokalni instruktorzy wskażą miejsca, gdzie możliwa jest jazda w głębokim śniegu.

Ogółem 20 km tras
Mapa: KLIK

 Wyciągi

gondole i koleje linowe: 2
wyciągi krzesełkowe: 4
orczyki: 1

 Trasy

10% trudnych
65% średnich
25% łatwych

Karnety narciarskie

WAŻNE: Karnety zawarte w cenie oferty , są karnetami w specjalnej, zniżkowej cenie dla Klientów WT.

Poniżej podajemy  cennik karnetów oficjalnych, dla Klientów , którzy decydują się do zakupu karnetów na miejscu.

Na miejscu obligatoryjnie każdy klient płaci kaucję za key card w wysokości 5 euro. Do karnetów nie jest wymagane zdjecie.


Karnet  Folgarida - Marilleva cennik oficjalny

Karnet umożliwia jazdę na połaczonych stokach Folgarida -Marilleva.

KARNET 6 DNI FOLGARIDA MARILLEVA

do 20.12
07.01 - 24.01.2020
09.03 - koniec sezonu

25.01 - 08.03.2020

Dorośli

202 EUR230 EUR

Junior ur. po 30.11.2003

141 EUR

161 EUR

Dzieci ur. po 30.11.2011

gratis

gratis

Karnet Skiarea Campiglio Dolomiti di Brenta cennik oficjalny.

Karnet umożliwia jazdę na połaczonych stokach Marillevy, Folgaridy, Madonny di Campiglio i Pinzolo.

KARNET 6 DNI SKIAREA CAMPIGLIO DOLOMITI DI BRENTA

do 20.12
07.01 - 24.01.2020
09.03 - koniec sezonu

25.01- 08.03.2020

Dorośli

255 EUR289 EUR

Junior ur. po 30.11.2003

179 EUR202 EUR

Dzieci ur. po 30.11.2011

gratis

gratis

Karnet Superskirama cennik oficjalny

Karnet umożliwia jazdę na wszystkich stacjach regionu Val di Sole.

KARNET 6 DNI SUPERSKIRAMA

do 20.12
07.01 - 24.01.2020
09.03 - koniec sezonu

25.01 - 08.03.2020

Dorośli

267 EUR303 EUR

Junior ur. po 30.11.2003

187 EUR

212 EUR

Dzieci ur. po 30.11.2011

gratis

gratis

Karnet Adamello Ski cennik oficjalny
Karnet umożliwia szusowanie bez ograniczeń na połączonych stokach Tonale, Ponte di Legno, Temu.

KARNET 6 DNI ADAMELLO SKI


07.01 - 31.01.2020
16.03 - koniec sezonu

01.02 - 15.03.2020

Dorośli

198 EUR229 EUR

Junior ur. po 30.11.2003

138 EUR

162 EUR

Dzieci ur. po 30.11.2011

gratis

gratis

Karnet Pejo cennik oficjalny

Karnet umożliwia jazdę na stacji w pobliżu Monte Cavedale 3769 m n.p.m. i Órtles 3905 m n.p.m. 

KARNET 6 DNI PEJO

do 20.12
07.01 - 24.01.2020
09.03 - koniec sezonu

25.01- 08.03.2020

Dorośli

152 EUR176 EUR

Junior ur. po 30.11.2003

107 EUR

124 EUR

Dzieci ur. po 30.11.2011

gratis

gratis

dolomity wczasy  dolomity wczasy  dolomity wczasy  dolomity wczasy  dolomity wczasy  dolomity wczasy  
Val di Sole - Commezzadura

Dobór i konserwacja sprzętu narciarskiego

BUTY

 Zakup sprzętu narciarskiego radziłbym rozpocząć od butów. Narty można wypożyczać, ale buty powinno się posiadać własne, chociażby ze względów higienicznych. Na butach nie powinniśmy oszczędzać. Jest to zakup, którego dokonujemy najrzadziej. Nie można kupować w pośpiechu, trzeba się uzbroić w cierpliwość, która pozwoli nam na prawidłowy wybór wygodnych butów, dostosowanych do naszych umiejętności. Gdzie kupować? Najlepiej w sklepach z profesjonalnym doradztwem.


podstawowe zasady przy wyborze butów:

 

  • zmierzyć stopę odpowiednim przymiarem i dobierać obuwie zgodnie z uzyskanym rozmiarem (każdy profesjonalny sklep powinien mieć taki przymiar). Zbyt duże buty uniemożliwiają precyzyjne prowadzenie nart w skręcie, co stanowi dodatkowe zagrożenie. Trzeba je mocno zapinać, co powoduje miejscowe uciski i uczucie drętwienia oraz marznięcie stóp. Przy za dużych butach można się posiłkować dodatkowymi wkładkami pod stopę lub piętę, lecz są to tylko półśrodki.

  • wybrać model buta zgodnie z przeznaczeniem

- buty: męskie, damskie, junior, dla dzieci

- odpowiednia twardość buta tzw. flex dostosowana do umiejętności

- wyposażenie buta w funkcje dodatkowe np. canting  

  • przymierzać buty tylko w skarpecie narciarskiej, sięgającej powyżej cholewy buta

  • zapiąć wszystkie klamry

  • przyjąć pozycję narciarską, uginać nogi w kolanach (dobrze kiedy mamy możliwość zapięcia narty).

 Zwrócić uwagę na:

- pięta nie powinna unosić się w bucie

- swobodne poruszanie palcami stóp

- łydka opięta, ale nie unieruchomiona

- buty powinny opinać stopę, a nie uciskać punktowo  

  • pochodzić trochę w zapiętych butach, przy punktowych uciskach wymienić buty na inne

  • przymierzyć kilka par butów i porównać je ze sobą

  • przy zakupie butów należy mieć na uwadze nie tylko długość stopy, ale również jej szerokość, wysokość podbicia oraz grubość i smukłość łydki. Buty o niskiej cholewce będą właściwe dla osób o łydkach krótkich i grubych, zaś wysoki tylny spojler dla osób o łydkach smukłych. Indywidualnie formowane wkłady umożliwiają wewnętrzne dopasowanie buta do kształtu stopy.

 

Zestaw but wewnętrzny - skarpeta ma nam zapewnić:

  • utrzymanie suchej skóry

  • zapobiegać powstawaniu podrażnień naskórka, odgnieceń i bolesnych pęcherzy

  • chronić stopy przed przegrzaniem (nie dopuszczać do odparzeń skóry)

  • stabilizować stopę nie krępując swobody ruchów

  • zapewnić dobrą wentylację

  • usztywnienie pięty

  • zachować ruchome palce stóp

  • zapobiec marznięciu stóp

  • utrzymać dobre krążenie krwi

Bardzo ważny jest dobór odpowiedniej twardości buta tzw. flex, który powinien być dostosowany do umiejętności narciarza. Im flex jest mniejszy tym but jest bardziej miękki. Początkujący i narciarze o małych umiejętnościach powinni dobierać buty miękkie. Przedziały twardości butów narciarskich dla: dzieci – flex 30, kobiety flex 40-80, mężczyźni flex 70-110. Należy jednak pamiętać, że każdy producent ma inne granice poziomu twardości butów.


Duży wpływ na komfort i precyzję „trzymania” stopy w bucie mają
klamry (od jednej do czterech). Przy czym, im więcej klamer tym lepsze „trzymanie” stopy. Dobre buty powinny mieć klamry z możliwością makro i mikroregulacji, co pozwala na prawidłowe dopięcie buta. Na właściwą eksploatację buta ma wpływ materiał, z którego są wykonane klamry (np. z magnezu, tytanu lub lekkiej stali).

Osoby, które mają koślawość nóg lub iksy powinny kupować buty wyposażone w canting. System ten pozwoli na uzyskanie równomiernego poprzecznego obciążenia nart. Wyklucza zwiększenie obciążenia wewnętrznych krawędzi nart przy iksach i zewnętrznych przy koślawości.

Regulacja kąta pochylenia buta pozwala użytkownikowi na dokładne dopasowanie stylu jazdy i indywidualnych możliwości. Mały kąt pochylenia pozwala na przyjęcie bardziej wyprostowanej sylwetki, co jest ważne dla osób, które nie są przyzwyczajone do dużego wysiłku fizycznego. Regulacja kąta pochylenia dla dorosłych osób mieści się w przedziale 14-19 stopni. Osoby, które nie są przyzwyczajone do dłuższego wysiłku fizycznego mają możliwość kupna butów z system ski-walk, który ułatwia chodzenie, zakładanie i zdejmowanie butów jak i prostowanie nóg po zatrzymaniu się na stoku.


Przy doborze butów dla dzieci powinno się wyjąć but wewnętrzny i stwierdzić czy jest odpowiednich rozmiarów. Dopiero potem należy zapiąć klamry. Po ok. 20 min dziecko powinno stwierdzić, czy but jest dobrze dopasowany. Odpowiednie dla dzieci są buty z jedną klamrą.


Eksploatacja butów - wskazówki

  • przechowywać buty w ciepłym miejscu, nie zostawiać na noc w bagażniku pojazdu

  • suszyć przy pomocy specjalnych suszarek

  • nie wyjmować zbyt często butów wewnętrznych ze skorupy

  • przechowywać buty przy lekko zapiętych klamrach

  • co pewien czas dokonywać wizualnego przeglądu (sprawdzać stan klamer)


NARTY

 Największe zmiany w ostatnim czasie, jeżeli chodzi o sprzęt narciarski zaszły w nartach. W rewolucyjny sposób przeszliśmy z nart klasycznych na narty carvingowe. Carvigi, które mają szerszy dziób i piętkę oraz węższy środek nart charakteryzują się większą talią od nart klasycznych. W taliowanej narcie linia zakreślona po krawędzi stanowi wycinek koła o danym promieniu – określamy to jako promień skrętu narty.


Dobór nart

Prawidłowy dobór nart powinien być uzależniony od trzech czynników:

  • Wzrostu i wagi narciarza

Wszystko zależy, z której grupy chcemy kupić narty, np. czy to ma być narta z grupy allround, slalom czy chcemy mieć nartę gigantową itd. Ogólnie jest przyjęte - narta nie powinna być dłuższa od wzrostu narciarza i nie krótsza niż 20cm od wzrostu kobiet i 15cm od wzrostu mężczyzn. Czym dłuższa narta, tym jej promień skrętu wydłuża się, a co za tym idzie narta robi się coraz mniej skrętna i bardziej wymagająca. Dla dzieci powinniśmy dobrać taką długość nart, aby dziecko mogło je swobodnie przekładać. Czym większa waga narciarza tym narta powinna charakteryzować się większą twardością.

  • Poziomu umiejętności

Apel do osób, które rozpoczynają przygodę z narciarstwem lub jeżdżą słabo - nie przeceniać swoich możliwości i nie dobierać sprzętu „ z górnej półki”! Dobrać narty o mniejszej dynamice i sprężystości. Dla początkujących i dzieci polecam narty miękkie i łatwo skrętne. Generalnie uważa się, że twardość narty powinna rosnąć wraz z umiejętnościami (producenci nie usystematyzowali parametru twardości i nie podają jej).

  • Stylu jazdy

Każda narta powinna zapewniać odpowiednią sztywność, elastyczność, tłumienie drgań, przyspieszenie oraz optymalny komfort jazdy. Poniższy podział nart wynika ze sposobu jazdy, do jakiego są dostosowane, terenu, na którym będą używane i szybkości, z jaką będzie się na nich jeździć.

Rodzaje nart:

narty wyczynowe gigantowe
Bardzo wymagające, nie tolerują braku umiejętności i raczej nie możemy liczyć na żaden kompromis z ich strony. Służą do ścigania się, więc zaczynają pokazywać, co potrafią dopiero przy dużych prędkościach na twardych i ostrych stokach. Ich promień skrętu waha się od 22 do 28m w zależności od długości narty.

narty wyczynowe slalomowe
Występują na rynku w dwóch wersjach.
Slalom Race i Slalom Extreme. Różnią się promieniem skrętu oraz twardością (race mają nie wiele większy promień skrętu i są troszeczkę twardsze). Grupa ta charakteryzuje się wyjątkową uniwersalnością, na pewno zadowolą wytrawnego narciarza. Polecam wszystkim, którzy lubią szybkie cięte skręty. Wada - tracą stabilność przy dużych szybkościach w czasie jazdy na wprost. Ich promień skrętu waha się od 9 do 16m w zależności od długości oraz modelu narty.

narty grupa  race-carve
Dla narciarzy o dużych umiejętnościach. Są alternatywą dla osób, które lubią szybką jazdę i łatwe wejście w skręt cięty. Jest to okiełznana gigantówka. Narta daje się dość łatwo prowadzić i wybacza nam niewielkie błędy. Narty dosyć twarde, a ich promień skrętu waha się od 16 do 24m w zależności od długości narty.

narty grupa  allroud-carve
Narty uniwersalne. Dla narciarzy preferujących spokojną jazdę. Pozwalają jeździć tzw. techniką tradycyjną jak i świetnie wchodzą na krawędź (zaleca się użycie płyty pod wiązaniem). Świetnie sobie radzą na twardym stoku, ale również nieźle poczynają sobie w jeździe poza trasą jak np. muldy i puch. Promień pozostawionego śladu na śniegu waha się od 14 do 24m.

narty grupa cross-carve (freeride)
Przeznaczone głównie do jazdy poza trasą. Świetnie się nadają do jazdy w żlebach, muldach i puchu. Są to narty o bardzo zaawansowanej technologii produkcyjnej, wytrzymałe na wszelkiego rodzaju zgięcia i skręty tak wzdłużne jak i poprzeczne. Charakteryzują się znacznie większą szerokością, a ich promień jest zazwyczaj większy niż 20m.

narty grupa easy-carve
Narty przeznaczone dla początkujących i średnio jeżdżących narciarzy, zalecane również dla osób starszych. Przyszykowane na łatwe i dobrze przygotowane trasy. Należą do najłatwiejszych ze wszystkich wymienionych grup. Bardzo miękkie, nie dają sobie rady na oblodzonych stokach przy większych szybkościach. Ich promień skrętu waha się od 14 do 24m w zależności od marki i długości narty.

narty grupa fun-carve
Grupa nart, która niestety powolutku zanika. Jej odpowiednikiem staje się slalom extreme. Narty przeznaczone do ekstremalnego wykładania się na śniegu. Jazda na tych nartach jest bardzo widowiskowa, zazwyczaj jeździ się bez kijków, po to by można całymi dłońmi podpierać się w skręcie. Zalecam narciarzom o wysokiej sile i kondycji. Charakteryzują się bardzo małym promieniem skrętu, w granicy 9m. Długość narty w stosunku do wzrostu - nawet o 40cm mniejsza. Zalecane użycie wysokiej płyty pod wiązaniem. Bardzo mało stabilna podczas jazdy na wprost, przy każdej okazji inicjuje skręt agresywnym szarpnięciem.

shorty i beeg foot
Nartki przeznaczone do zabawy. Charakteryzują się bardzo małą długością, około 1m i bardzo małym promieniem skrętu, maksymalnie do 4m. Świetna narta do ćwiczeń równowagi i pozycji podstawowej. Nie wybacza odchylenia i nadmiernego wychylenia.

Konserwacja nart

Obojętnie jaki jest stopień umiejętności, dbałość o sprzęt przynosi zawsze dobre rezultaty. Właściwie przygotowany sprzęt nie przeszkadza w jeździe, lecz gwarantuje płynność ruchów i sprowadza się do doskonalenia techniki. Nawet na dobrze przygotowanym stoku tępe krawędzie nie będą nam trzymały nart, a suchy ślizg będzie utrudniał nasze wymarzone skręty. Po każdorazowym użyciu nart należy sprawdzić stan ślizgów i krawędzi. Współczesne narty wymagają bardziej ostrych krawędzi niż przy nartach klasycznych. Częstotliwość serwisowania jest uzależniona od warunków w jakich jeździmy. Konserwację nart najlepiej przeprowadzać w serwisach jednak jest to związane z kosztami. Częściową konserwację możemy przeprowadzić we własnym zakresie wykonując takie czynności jak: cyklinowanie, smarowanie, szczotkowanie, likwidację „zadziorów” na krawędziach i zalewanie ubytków na ślizgach. Należy jednak pamiętać, że te czynności wymagają pewnych umiejętności i doświadczenia. Niewłaściwe posługiwanie się ostrzałką lub źle dobranym pilnikiem może spowodować np. zmianę kąta krawędzi lub ich zaokrąglenie zamiast naostrzenia. Podczas smarowania na gorąco dobrać temperaturę żelazka tak, aby nie rozkleić narty. Do transportu nart używać zawsze pokrowca. Po sezonie, aby uniknąć rdzy należy przetrzeć narty szmatką, a krawędzie pokryć wazeliną techniczną.


PŁYTA

 Płytę pod wiązania zastosowano w momencie wprowadzenia na rynek nart carvingowych. Jej zadaniem, bez względu na rozwiązania techniczne jest podniesienie buta, co przy większym pochyleniu narty w bok, przy technice carvingowej w stosunku do techniki klasycznej, zmniejsza możliwość zahaczenia butem o stok. Przez zastosowanie płyty uzyskujemy zwiększenie sił oddziaływujących na nartę. Tak więc, mniejszym wysiłkiem osiągamy ten sam skutek. Bez względu na to, jaką techniką jeździmy - z płytą łatwiej jest sterować nartami.

Dobra płyta powinna poprawiać mechanikę narty w skręcie, czyli:

  • zachować elastyczność narty na całej jej długości

  • nie usztywniać narty

  • umożliwić narcie stały kontakt jej krawędzi z podłożem i tłumić drgania

  • umożliwić zachowanie pełnej kontroli nad nartami szczególnie na dużych prędkościach przy twardym podłożu


WIĄZANIA

 Wiązania stanowią element sprzętu narciarskiego, który w odpowiedni sposób ma łączyć narty z butami. Właściwie ustawione wiązania chronią kończyny dolne przed urazami. W odpowiednim momencie wiązanie ma zadziałać i odłączyć buta od narty. Dobre, bezpiecznikowe wiązania działają w trzech płaszczyznach. Wiązanie powinny być ustawione na pewien próg siły, określany jako siła wypięcia. Przy jej ustawianiu brane są pod uwagę umiejętności narciarza i waga ciała. Ustawienie tej siły jest sprawą kluczową, decydującą o sprawnym działaniu wiązania podczas jazdy na nartach. Obok siły wypięcia występuje siła docisku tj. właściwa odległość dla określonego buta, między przodem a tyłem wiązania.


Porady:

  • zakupu dokonywać w wyspecjalizowanych sklepach po konsultacji z doradcą

  • mocowanie wiązań, ustawienie siły wypięcia i docisku przeprowadzać w serwisie narciarskim

  • kupować wiązania odpowiednio do wieku, umiejętności i wagi ciała

  • podczas użytkowania, jeżeli zauważymy jakiekolwiek luzy w mocowaniu buta z wiązaniem należy skontaktować się z serwisem

  • po sezonie - poluzować siłę wypięcia do zera

  • podczas transportu nart na dachu samochodu zabezpieczyć wiązania tak aby brudy z szosy nie dostawały się do wiązań


KIJKI

 Są narciarze, którzy twierdzą, że przy dzisiejszej technice kijek jest zbędny. Jestem innego zdania. Obserwując stok wszystko wskazuje na to, że większość narciarzy długo będzie używać kijków. Kijek pomaga nam przy utrzymaniu równowagi, inicjuje skręt, ułatwia podchodzenie i stabilizuje sylwetkę narciarza.

Kijki różnią się między sobą twardością, kształtem, ostrzem i jakością materiału, z jakiego są wykonane. Kijki ze stali zostały wyparte przez lżejsze i znacznie bardziej wytrzymałe kije z włókien węglowych.


Dobór kijków

Długość jest dobra, gdy w pozycji narciarskiej (ugięte kolana) ramię i przedramię ręki trzymającej kijek wbity w śnieg tworzą kąt prosty. Za długi kijek może powodować podwyższenie sylwetki podczas jazdy.

Przy zakupie oprócz odpowiedniej długości należy zwrócić uwagę na rękojeść kijków. Te dla narciarzy jeżdżących turystyczne mają rękojeść o dużej średnicy. Lubiący jeździć po mało uczęszczanych szlakach powinni postarać się, by ich kijki miały talerzyki o większej średnicy, gdyż trudniej zapadają się w śniegu.



UBIÓR NARCIARZA

Właściwie dobrany ubiór powinien:

  • chronić przed zewnętrznymi warunkami atmosferycznymi (śnieg, wiatr)

  • zapewnić dobrą izolację cieplną.

  • odprowadzać wilgoć ze skóry na zewnątrz.

Właściwym sposobem ubierania się jest trójwarstwowy strój z „oddychających” materiałów. Ważne jest, aby wszystkie trzy warstwy ubioru umożliwiały odparowanie wilgoci.


Warstwa pierwsza - to bielizna tworząca właściwy mikroklimat.

Dobra bielizna szybko odprowadza wilgoć z ciała przekazując ją do następnej warstwy, częściowo ją odparowując (skóra pozostaje sucha). Aby zachować izolację cieplną, bielizna musi być obcisła. Dobór bielizny jest sprawą indywidualną, uzależniony od temperatury, w której mamy przebywać i aktywności ruchowej.

Warstwa druga - ma zapewnić utrzymanie ciepła (np. polar)

Rodzaj polaru (gramatura 100, 200 lub 300) również zależy od temperatury i aktywności ruchowej.

Warstwa trzecia (kurtka, spodnie, rękawice, czapka) - to ochrona przed śniegiem i wiatrem.

Trzecia warstwa jest najdroższa, lecz nie powinno się na niej oszczędzać. Niewiele nam da najlepsza bielizna i polar jeżeli trzecią warstwę będzie stanowił np. wodoszczelny „ortalion”. Warstwa zewnętrzna ma zapewniać ciepło i zapobiegać nadmiernemu poceniu się. Musi spełniać dwa przeciwstawne zadania, od strony zewnętrznej pełnić funkcję wodo- i wiatro-szczelną a od wewnętrznej - łatwo przepuszczać parę wodną.


KURTKA

 powinna być wyposażona w:

  • kaptur i wysoki kołnierz - ważne przy niskiej temperaturze i dużym  wietrze
  • wewnętrzny zapinany pas lub ściągacz na dole - co zapobiega dostaniu się śniegu pod kurtkę
  • regulowane mankiety rękawów (rzepy)
  • dużą ilość kieszeni: na dokumenty, portfel, komórkę, kluczyki, skipas, rękawice
  • szmatkę do przecierania gogli lub okularów
  • wywietrzniki (suwaki) w okolicach pach lub odpinane rękawy (możliwość zrobienia z kurtki kamizelki)


SPODNIE NARCIARSKIE

 powinny być w miarę obcisłe, ale jednocześnie nie powinny krepować ruchów. Najlepiej, gdy krojem przypominają „ogrodniczki” (szelki lepiej podtrzymują spodnie podczas jazdy niż pasek), a z boku nogawek wszyte są zamki (mogą być na całej długości) - ułatwia to zapinanie i odpinanie butów narciarskich.


RĘKAWICE

 W rękawicach jeździmy w każdych warunkach atmosferycznych niezależnie od temperatury otoczenia. Rękawice mają chronić dłonie przed zimnem i urazami.

 

KASK

 

 Kask tak jak rękawice chroni zarówno od niskiej temperatury i wiatru jak i stanowi ochronę przed urazami. Z roku na rok widać na stoku coraz więcej narciarzy jeżdżących w kaskach. Zamiana czapki na kask to właściwa decyzja.


Dobór kasku

Rozmiar kasku dobieramy na podstawie wyniku pomiaru obwodu głowy tuż nad linią uszu w najszerszym miejscu. Kask powinien ściśle przylegać na całym obwodzie do powierzchni głowy. Tylnia krawędź kasku powinna sięgać wysoko, natomiast przednia znajdować się na wysokości wałów oczodołowych. Kask powinien: posiadać certyfikat bezpieczeństwa, być lekki, posiadać dobrą wentylację, wkładkę antyalergiczną i zapięcie z regulacją siły dopięcia.



GOGLE

 Ich zadaniem jest polepszenie widoczności w każdych warunkach atmosferycznych. Pełnią także funkcję ochronną. Zabezpieczają nas przed skutkami: mechanicznych urazów, promieniowania słonecznego i pędu powietrza.


Dobór gogli

  • gogle należy kupować wraz z kaskiem ponieważ muszą pasować nie tylko do kształtu twarzy. Powinny być dokładnie dopasowane do kasku bez zachowania przerwy na wysokości czoła pomiędzy goglami a krawędzią kasku. W przeciwnym razie można odczuć ujemne skutki mrozu.

  • nie powinny nas uciskać na nos i czoło

  • muszą posiadać dobry system wentylacyjny i wygodne zapięcie o szerokim wachlarzu regulacji

  • aby zapobiec zaparowaniu, najlepiej kupić gogle z więcej niż z jedną szybką. Szybki muszą być odporne na zarysowanie i stłuczenie, chronić oczy przed promieniowaniem ultrafioletowym i posiadać duży kontrast obrazu.

  • oprawka gogli powinna być elastyczna, odporna na uszkodzenia podczas upadków i transportu

Użytkowanie gogli

  • nie jeździć na nartach bez gogli i okularów

  • nie kłaść gogli szybkami do dołu i nie nakładać na mokrą czapkę

  • przecierać szybki wyłącznie specjalnymi szmatkami, przemywać specjalnym środkiem do mycia okularów

  • do przewozu gogli używać odpornego na uszkodzenia futerału

 


Val di Sole
.
biuro podróży
Strona główna  |  O firmie  |  Zasady rezerwacji  |  Dokumenty  |  Kontakt  |  Kontakt  |  Promocje Narciarskie
Informacje lub ceny opublikowane na www.wlochy-narty.pl nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.

Włochy Narty Autokarem, Samolotem i z Dojazdem Własnym: Narty Włochy, Narty Włochy Samolotem, Narty Włochy Autokarem, Na Narty do Włoch, Oferty na Narty we Włoszech. Szalone Wyjazdy Narciarskie Tylko z LookofTravel.

Narty 2014/2015 w Dolomitach - Włochy Narty 2015 to najlepszy Narciarski Wypoczynek w tym sezonie zimowym

Dolomity włoskie to niezwykłe góry pełne koloru i nastroju. Znajdują się na północy Włoch gdzie graniczą z Austrią. Urokliwe i malownicze są jedyną tego typu formacją na świecie, charakteryzują się ostrymi szczytami, mlecznym i różowym kolorem w czasie wschodu i zachodu słońca. Pogoda jest tu znakomita szczególnie w zimie, dużo słońca i klimat łagodniejszy niż w Austrii. Narty 2014 w Dolomitach to ogromna przyjemność, to szusowanie na najwyższym poziomie. Najważniejsze ośrodki narciarskie w Europie znajdują się w Regionie Trentino, Alto Adige i Veneto. Przez te regiony są poprowadzone trasy narciarskie największej karuzeli narciarskiej w Europie - Dolomitisuperski. Ośrodki narciarskie w Dolomitach oferują zakwaterowanie w najlepszych hotelach i apartamentach, oferują wakacje rodzinne i wakacje sportowe, szusowanie na nartach na najlepszych europejskich trasach, oferują wakacje narciarskie na każdą kieszeń. Na narty w Dolomity warto pojechać, na pewno przeżyjesz cudowne zimowe wakacje.

WŁOCHY NARTY AUTOKAREM, SAMOLOTEM I Z DOJAZDEM WŁASNYM – ZIMA 2014/2015 WE WŁOSZECH W NAJLEPSZYCH KUROTACH WŁOSKICH

Ruszyła sprzedaż ofert narciarskich na narty 2014/2015 we Włoszech. Tylko teraz największe rabaty i mnóstwo obiektów położonych bezpośrednio przy stoku. Bardzo dużo hoteli oferuje bezpłatne miejsca dla dzieci. W naszej stronie znajdziecie Państwo oferty FREE SKI z karnetem na wyciągi wliczonym w cenę. Oferujemy Państwu możliwość wyjazdu do Włoch na Narty 2014 z dojazdem własnym, autokarem lub samolotem z różnych miast Polski. Między innymi wyloty na Narty Samolotem do Włoch z Warszawy, Katowic i Gdańska. W naszej ofercie wszystkie najlepsze kurorty narciarskie w Alpach i Dolomitach.